De informatieve website voor de Nederlandstalige gemeenschap in Australië
kies andere tekst kleur  

kies andere tekst grootte   90%  100%  110%  120% 

Donaties

Support Onze Website!
Doneer met PayPal!

Donaties

Vertel anderen over ons

Inloggen

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Onthoud mij

Wachtwoord vergeten?

Registreer u nu!

Wie is/zijn Online

6 gebruiker(s) zijn online (2 gebruiker(s) zijn op Forum)

Leden: 0
Gasten: 6

meer...

Wie bekijken deze Thread:   1 Anonieme gebruikers

nederlandse kinderen op public schools
Komt even kijken
17/04/2010 21:58
Van: amersfoort
Groep:
Geregistreerde Gebruikers
Hallo allemaal,

Wij zijn een gezin met twee kinderen van 5 en 7 jaar. In juli dit jaar vertrekken we naar sydney voor 3 jaar. We willen de kinderen op een public school doen, maar het zou fijn zijn als er een paar nederlandse kinderen op zitten. We gaan waarschijnlijk het hills district wonen of upper of lower north shore. Als iemand tips heeft voor scholen hoor ik het graag. Er zijn er zo veel en allemaal zeggen ze outstanding te zijn..

groetjes Manon

Gepost op: 27/04/2010 1:22
Transfer the post to other applications Transfer

Re: nederlandse kinderen op public schools
Komt even kijken
5/05/2006 0:29
Groep:
Ik ben een gepensioneerde onderwijzer. Heb hier 37 jaar voor de klas gestaan.
Met "hier" bedoel ik vooral Sydney, maar ook Bourke en Maude-via-Hay. Mijn laatste school was Jannali East, in het zuiden van Sydney dus.
Mijn positie daar was Assistant Principal.
.
Misschien is de situatie veranderd. Ik ben al weer een aantal jaren gepensioneerd. Het is altijd het geval geweest dat, wat Public Schools betreft was het verplicht de kinderen naar de dichtstbijzijnde school te sturen.
Mijn eigen kinderen woonden toevallig halverwege tussen twee openbare scholen en zodoende konden wij TOEN uit die TWEE (alleen) kiezen.
.
Misschien is dat nu veranderd. !!!???!!!

Joop Mul

Gepost op: 6/05/2010 0:40

Komt even kijken
5/05/2006 0:29
Groep:
P.S..
Als het mogelijk is om te kiezen, ga a.u.b., spreken met de directie van de scholen. Bekijk de sfeer zelf.
Toen ik nog voor de klas stond gebeurde dat veel. De directeur/directrice nam de ouders mee voor een rondleiding.

Joop
Open in new window

(Dit was 1966. Mijn derde jaar voor de klas, in Riverstone).

Gepost op: 6/05/2010 0:49

Anoniem
Gast_Anoniem
Hi

Het is inderdaad nog zoals Joop het beschrijft. Als je de kinderen op een 'public 'school' wilt doen dan ben je gebonden aan het district waar je woont. Je kan wel aanvragen om naar een andere school te gaan buiten je district maar dan moet je een speciale aanvraag doen (schriftelijk). Er is geen garantie voor dit verzoek en vaak wordt je op een wachtlijst gezet. Het is dus moeilijk om binnen te komen bij een populaire school als je niet in dat district woont. Als je een keuze wilt hebben dan kan je de kinderen naar een 'private school' doen maar daar betaal je meer voor. Private schools zijn niet gemengd.

Je weet dit misschien al maar de kinderen zijn ook verplicht om een uniform te dragen. Daar is geen uitzondering op.

Er is op het moment veel te doen over het feit dat scholen gedwongen worden om hun resultaten openbaar te moeten maken. Kinderen van alle scholen doen sinds 2008 een test (Naplan)in Mei en de eerste resultaten komen uit in September (maar worden dit jaar voor het eerst pas publiekelijk gepubliceerd in December 2010). De leraren bond probeert er alles aan te doen om te voorkomen dat de resulaten publiek gemaakt worden. Kritiek is dat kinderen van 'Non English Speaking Background' de resultaten naar beneden halen en het een vertekend beeld geeft. Ook werd gezegd dat de taal van de wiskunde test veel te moeilijk was en daardoor de wiskunde zelf niet getest werd. Verder is de kritiek dat het publiceren van resultaten niets uithaald want er zijn geen maatregelen in plaats die meer ondersteuning bieden aan scholen die slechte resultaten hebben.

Als je een keuze hebt waar je kan wonen dan zou ik je aanraden om van te voren de scholen te bellen en voor jezelf een idee te krijgen wat ze te bieden hebben in dat district en zeker langs gaan als je de mogelijkheid hebt.

Gepost op: 14/06/2010 12:45

U kunt een onderwerp bekijken.
U kunt geen nieuw onderwerp beginnen.
U kunt niet reageren op post.
U kunt niet uw eigen post veranderen.
U kunt niet uw eigen post verwijderen.
U kunt geen opinie peilingen toevoegen.
U kunt niet stemmen in opinie peilingen.
U kunt geen bestanden bijvoegen.
U kunt niet posten zonder goedkeur.

[Uitgebreid zoeken]

Voeg deze pagina toe aan...

Agenda

september 2010
Add event Submit event
M D W D V Z Z
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26